اضافه کردن nofollow به صورت اتوماتیک به لینک های خارجی

کد نوفالو (nofollow) چیست؟

نوفالو (nofollow) یک کد بصورت “rel=”nofollow  است که در کد لینک های سایت شما قرار میگیرد. کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو نشان میدهد که نباید به دنبال این لینک بروند.

ez2dg46j

در واقع شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو خبر میدهید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شما وارد شود ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو میدهید. البته لینک  نوفالو از صفحات شما به سایتهای دیگر در پیج رنک آنها نیز بی تاثیر خواهد بود.

۴ دلیل استفاده از کد نوفالو (nofollow):

جلوگیری از اسپمرها: اگر صفحات شما به یک سایت اسپم لینک شده است و یا در بخش نظرات سایت شما لینک های نامناسب و اسپم قرار میدهند با استفاده از کد نوفالو (nofollow) میتوانید تاثیر آنها را در پیج رنک خود از بین ببرید.

جلوگیری از تکراری شدن محتوا: اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده بگیرید.

بک لینک های پولی: اگر شما واقعا قصد دارید که گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید بهتر است برای تبلیغات خود از لینک های نوفالو (nofollow) استفاده کنید! شما بهتر است که از بک لینک های پولی خود برای پیج رنک چشم پوشی کنید، در واقع گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینک های خریده شده دارد وتنبیه شما دارد که یکی از آنها سیستم گزارش کاربران است. لینک های پولی میتوانند شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی باشند. پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالابردن پیج رنک خود باشد.

جلوگیری از کاهش اعتبار شما: شما لینک های ورودی مناسبی را از سایتهای دیگر دریافت میکنید ولی بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایتهایی که به آنها لینک داده این میبخشید.

کد نوفالو (nofollow) در بسیاری از انجمن ها و وبلاگ هایی که امکان نظردهی به کاربران ارائه میدهند استفاده میشود تا جاییکه بسیاری از CMS ها مانند وردپرس این قابلیت را در خود جای داده اند.

لینک سازی برای سایت :

 

 

منبع : خانه اسکریپت



لینک کوتاه مطلب : http://www.homescript.ir/?p=733